План РМО



ПОГОДЖУЮ
Методист Гадяцького
Науково-методичного центру
_____________Т.М. Ємець
«______» ___________ 2017 р.
 
ЗАТВЕРДЖУЮ   
Директор Гадяцького
науково-методичного центру               
____________Т. О.Сидоренко
«_______» _____________ 2017 р.






ПЛАН
роботи методичного об’єднання вчителів інформатики загальноосвітніх шкіл району на 2017 – 2018 навчальний рік з проблеми:

  «Підвищення якості й ефективності освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».





Голова РМО – Романенко Наталія Олександрівна,
Вчитель інформатики,перша
кваліфікаційна категорія Лютенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Гадяцької районної ради Полтавської області











Мета роботи районного методичного об’єднання – оптимізація навчально-виховного процесу, підвищення ефективності методичної роботи з педагогічними кадрами, вдосконалення її змісту, удосконалення професійної майстерності та розвитку творчої активності педагогів, впровадження в практику роботи досягнень науки, нових технологій, на основі діагностування педагогічної майстерності задля підвищення результативності навчання, виховання та розвитку учнів.



Керівник РМО     -     Романенко Наталія Олександрівна
Секретар       -           Мисюра Яніна Василівна(вчитель інформатики
                                        Соснівської ЗОШ І-ІІ ступенів)

Творча група з питання: «Форми організації самостійної роботи учнів у процесі викладання інформатики»
члени творчої групи -вчителів інформатики:

Романенко Н.О., Лютенська ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Заколодяжна С.Г., Краснолуцька ЗОШ І-ІІ ступенів,
Гринь Н.В., Березоволуцька ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Жартовський М.М., Рашівська ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Мелешко Л.М., Ручківська ЗОШ І-ІІІ ступенів.



















Вступ. Підсумки роботи районного методичного об’єднання вчителів  інформатики за минулий
2016- 2017навчальний рік

          Районне методичне обєднання  вчителів інформатики протягом навчального року працювало згідно плану. У процесі роботи, відповідно до плану, були проведені  засідання, на яких обговорено питання згідно різної тематики.
Вся робота була направлена на виконання законів України, постанов та наказів Міністерства освіти і науки України про організацію методичної роботи з учителями інформатики відповідно до концептуальних питань розвитку освіти в державі. Зважаючи на важливість інноваційного навчання, яке полягає в модернізації навчально-виховного процесу на засадах особистісно-орієнтованого підходу, члени РМО продовжували працювати над  методичною проблемою району: „Підвищення рівня навченості та виховання учнів шляхом впровадження нових педагогічних технологій ”. Форми роботи були різні: колективні, масові, групові та індивідуальні.
Навчальний предмет «Інформатика» у 2016/2017 навчальному році у сільських навчальних закладах району вивчався учнями 2-4-х, 5-8-х, та 9-11 класах. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки від 09.06.2016 №1/9-296  «Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів», а саме у:
·        9-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 №132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 №66;
·        10-11-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 27.08.2010 №834 зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 №657;
·        6-8 класах-продовжували вивчення інформатики за програмою «Інформатика». Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів», з розрахунку 1 година на тиждень. Вчителі користувались розвантаженою та доопрацьованою програмою зі внесеними змінами, затвердженими наказом МОН України від 29.05.2015 №585 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня»;
·        2-4 класах за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОН молодь спорту України від 10.06.2011 №572, зі змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 №460.
Інформатика в навчальних закладах проводилась відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки щодо викладання інформатики в основній та старшій школі у 2016-2017 н.р., рекомендацій Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградського та Гадяцького науково-методичного центру
Вчителі інформатики користувались переліком навчальних програм з інформатики, рекомендованих МОН України,  для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2016-2017 навчальному році.
Підвищення вимог до якості викладання всіх предметів вимагає ґрунтовного поліпшення порядку ведення учнівських зошитів. У боротьбі за високу грамотність і загальну культуру учнів зошит займає важливе місце. З метою дотримання цих вимог вчителі інформатики користувались методичними рекомендаціями розробленими на основі листа МОН України від 28.04.2006 року № 1/9-301 «Про вимоги до виконання письмових робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів і перевірки зошитів у 5-11класах».
В ході вивчення предмету «Інформатика» користувались листом МОН від 17.07.2013 № 1/9-497 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи в кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів».
Крім  того робота була спрямована на інноваційний розвиток освіти, ефективність інноваційних підходів до підвищення якості навчально-виховного процесу, зверталась увага на основні моделі розбудови освітньої системи
У цьому навчальному        році вивчення інформатики за новими навчальними програмами та підручниками продовжили відповідно у5-х та 8-х класах (У 2015-2016 відповідно у 4-х та 7-х класах).
У цьому навчальному році учні 5-6-7-8 класів загальноосвітніх навчальних закладів навчалися за новими програмами для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів та відповідними внесеними змінами.
Вчителі реалізовували зміст освіти залежно від обраного профілю навчання. Кожен з профілів передбачав вивчення предметів на одному із трьох рівнів : рівні стандарту, академічному рівні, профільному рівні.
Усі програми були розміщені на офіційному сайті Гадяцького НМЦ та відділу освіти Гадяцької райдержадміністрації.
Варіативна складова викладання інформатики забезпечувалася програмами курсів за вибором, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.
У 2016/2017 навчальному році всі учні загальноосвітніх навчальних закладів району були на 100 % забезпечені підручниками.
У загальноосвітніх навчальних закладах району інформатику у 5-11класах 2015/2016 навчальному році викладали 25 вчителі.
Курсовою перепідготовкою охоплені всі вчителі відповідно до перспективного плану. Підвищення кваліфікації при Полтавському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського у 2016/2017 навчальному році пройшли 7 вчителів інформатики загальноосвітніх навчальних закладів району .
За денною формою навчання:
Вчителів інформатики – 4,
Вчителів інформатики та математики – 3,
            Відповідно до плану роботи Гадяцького науково-методичного центру на 2016/2017 навчальний рік,  протягом року у Великобудищанській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів, Березоволуцькій, Мартинівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Біленченківській, Ручківській ЗОШ І-ІІ ступенів районною експертною групою вивчався стан інформатики  у відповідних загальноосвітніх навчальних закладах району.
     Геращенко О.В.- учитель Великобудищанської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів  має вищу кваліфікаційну категорію, учитель-методист, відмінник освіти, стаж  якого складає 29 років.
     Інформатика в 10-11 класі як профільний предмет проводиться за програмою, розробленою відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання технологічного напряму інформаційно-технологічного профілю. Згідно з програмою складені календарні плани, за якими проводяться уроки.
     Програма складається з двох паралельних ліній: інформаційно-комунікаційні технології і алгоритмізація та програмування і є продовженням вивчення інформатики
     На уроках інформатики учитель постійно дбає про розвиток логічного, аналітичного мислення  та основних видів розумової діяльності, а саме вчить індукції, дедукції, аналізу, синтезу, робити висновки та узагальнення.
     Вивчення інформатики просто за підручниками немає, але підручник постійний помічник в оволодінні комп’ютером. Учитель намагається формувати теоретичну базу знань та використання інформації, допомагає розкрити роль інформаційних технологій в розвитку сучасного суспільства.
     На уроках застосовує міжпредметні зв’язки. Найбільше з математикою, фізикою, хімією тощо. Вчить розв’язувати змістові задачі різного рівня, при цьому учні застосовують  знання математики, користуючись відомими теоретичними положеннями.
     Учитель формує поняття «сучасна інформатика», сутність поняття інформації та інформаційних процесів, принципів будови та функціонування комп’ютера.
     Олександр Вікторович стимулює учнів до самостійної роботи шляхом виконання власних проектів та проектних завдань. Це в першу чергу спонукає до розвитку їх творчого креативного мислення під час опанування курсу профільного вивчення інформатики.
     Згідно з програмою виконуються практичні та лабораторні роботи.
          Домашні завдання, які задає учитель, не переобтяжують учнів. Вони задаються згідно з нормами. Зошити  ведуться регулярно.
    Учнів беруть участь в районній олімпіаді, проте, на жаль, призових місць немає. Щорічно учитель спрямовує учнів до участі в інформаційному конкурсі  «Бобер».
      Гринь Н. В., вчитель Березоволуцької ЗОШ І-ІІІ ступенів - грамотний, відповідальний, творчий педагог та умілий організатор. Вона володіє високою науково – теоретичною підготовкою та методикою викладання предмета, інноваційними освітніми технологіями, активно їх використовує, вміє продукувати оригінальні ідеї, велику увагу приділяє інформатизації процесу викладання, виважено і розумно застосовує комп’ютерну техніку та програмне забезпечення на уроках та в позаурочній роботі з учнями. Працюючи над проблемою «Використання аудіовізуальних засобів та відеотехніки при вивченні предмету», особливу увагу звертає на формування алгоритмічної грамотності, розвиває вміння висловлювати обґрунтовані судження, вчить діяти за заданим алгоритмом, а також самостійно конструювати нові алгоритми.
      Уроки Гринь Н. В. завжди цікаві, насичені різноманітними формами і методами, проходять чітко, злагоджено. Широко використовує творчі та проблемні завдання, що стимулює творчу ініціативу та самостійність учнів. Враховує психологічні особливості учнів, їх реальні навчальні можливості, стимулює позитивне ставлення учнів до навчально – пізнавальної діяльності. Такий підхід до процесу навчання створює умови для розвитку пізнавальної активності, самовираження та самовдосконалення учнів.
       Гринь Н. В. бере активну участь у методичній роботі: виступає з доповідями, ділиться досвідом роботи, проводить відкриті уроки, є керівником шкільної творчої групи «Використання ІКТ в навчально – виховному процесі», членом районної творчої групи, членом науково – методичної ради школи.
         Значну увагу приділяє роботі з обдарованими учнями, проводить індивідуальні заняття, готує учнів до участі в олімпіадах, МАН, організовує конкурси знавців математики, її учні – щорічні учасники міжнародних математичних змагань «Кенгуру» та «Бобер» - одержують відмінні результати.
Приходько О.Ю.. вчитель інформатики Мартинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
має достатню теоретичну підготовку, ознайомлена з навчальними програмами, нормативними документами, методичними рекомендаціями щодо викладання інформатики. Постійно займається самоосвітою, працює над підвищенням фахового рівня, курси підвищення кваліфікації проходить завчасно, беруть участь у роботі районного методичного об’єднання вчителів інформатики.
О.Ю.проводить уроки на високому та достатньому науково-методичному рівні, впроваджує інноваційні форми та методи роботи, здійснює диференційований підхід до учнів із різними рівнями навчальних досягнень та різними можливостями,                 у своїй діяльності кваліфіковано реалізовує дидактичні принципи, уроки мають розвивальний характер. Багато уваги вчителька приділяє активізації пізнавальної діяльності. Для організації самостійної роботи використовує групові форми роботи, враховуючи вікові, психічні та фізіологічні особливості учнів для створення сприятливого психологічного мікроклімату, виконуються санітарно-гігієнічні вимоги під час проведення уроків.
Для забезпечення стану викладання інформатики на належному рівні заведено робочі зошити з інформатики, де учні в стислій формі конспектують основні поняття та терміни. Для виконання контрольних робіт також заведено відповідні зошити. Практичні роботи учні виконують як у зошитах , так і на комп’ютері. Практичні роботи, що виконувалися на комп’ютері , зберігаються у електронному вигляді на робочих місцях кожного учня.
Вчитель Приходько О. Ю. власноруч виготовила тематичні папки з розробками уроків та роздатковим матеріалом для практичнихробіт. В кабінеті виготовлено тематичні плакати, стенди «Наші напрацювання», що має змінний характер.
Учителем інформатики своєчасно проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності, про що свідчать записи у журналі реєстрації первинного, позапланового, цільового інструктажів з безпеки життєдіяльності учнів, який зберігається в кабінеті, та класних журналах на сторінці предмета              у розділі про зміст уроку: «Інструктаж з БЖД» у випадках проведення практичних робіт.
У Ручківській ЗОШ І-ІІ ступенів інформатику читає вчитель математики та фізики Козуб Ю.М. з «вищою кваліфікаційною категорією». Стаж роботи вчителя – 23 роки, курсову перепідготовку проходив у 2013 році в Полтавському ОІППО ім.М.В.Остроградького.
Ю.М.має високу науково-теоретичну підготовку, добре володіє методикою викладання предмета. На уроках забезпечує формування  як теоретичної бази знань з основ інформатики, так і вмінь та навичок ефективного використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній навчально-пізнавальній діяльності. Мету курсу досягає шляхом формування в учнів вмінь та навичок роботи із основними складовими сучасного апаратного та програмного забезпечення комп’ютерів, ознайомлення з функціональним призначенням їх основних пристроїв, з основними технологіями розв’язування задач за допомогою комп’ютера.  Структурні елементи кожного уроку підпорядковані змісту і меті. Вчитель – член районного методичного обєднання вчителів інформатики. Під час викладання предмету використовує інтерактивні технології навчання.
Колєснікова В.В., вчитель інформатики (За фахом вчитель фізики та математики) Біленченківської ЗОШ І-ІІ ступенів має першу кваліфікаційну категорію, стаж роботи 29 років. Вчитель інформатики мають достатній рівень науково-теоретичної, фахової підготовки, володіє методикою викладання предмета, враховує вікові особливості учнів, упроваджує в навчальний процес інноваційні методи, прийоми, елементи технологій та інформаційно-комунікаційні засоби навчання.
Вчителька своєчасно проходить курси підвищення кваліфікації. Питання підвищення кваліфікації контролюється адміністрацією.
       Колєснікова В.В. . працює над питанням: „Впровадження інноваційних технологій при проведенні нетрадиційних уроків”.
Рівень навчальних досягнень учнів 9 класу :

№ п/п
Навчальні предмети
високий
достатній
середній
низький
% якості знань

%

%

%

%

17.
Інформатика
1
14
2
28
3
42
1
14
42

         Структурою методичної роботи, визначеною наказом відділу освіти Гадяцької райдержадміністрації  «Про організацію методичної роботи в закладах освіти  району у 2016/2017 навчальному році», передбачено функціонування районного методичного об'єднання вчителів інформатики загальноосвітніх навчальних закладів району, керівником якого є вчитель Лютенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Романенко Н.О.. Районне методичне об'єднання працювало  над методичною  темою: «Розвиток індивідуальних здібностей учнів як складова реалізації особистісно-орієнтованого навчання». Традиційною формою роботи районного методичного об’єднання є його засідання. Проведено всі засідання відповідно до річного плану РМО.
На виконання наказу Департаменту освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації №311 від 10.08.2016 «Про затвердження навчального проекту «Хмарні технології в діяльності освітнього закладу», з метою підвищення якості освітньої діяльності, формування єдиного інформаційно-освітнього простору, розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності педагогічних працівників у міжатестаційний період 25 .10.2016 у Сарській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів проведено тренінг  «Підвищення ІКТ-компетентності  педагогічного працівника в умовах розвитку інформаційного простору. Хмарні сервіси в освіті.»
З метою надання методичної допомоги учителям інформатики щодо організації навчально-виховного процесу на уроках предмета «Інформатика», поширення практичного досвіду роботи вчителів, які атестуються 31.03.2017 року на базі Сарської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів пройшов семінар з теми: «Сучасні методи навчання».
30.11.2017 З метою ґрунтовної підготовки учителів інформатики до викладання теми «Основи подійно- та об’єктно-орієнтованого програмування» та «Алгоритми роботи з об’єктами та величинами» в курсі інформатики 8 класу 30 листопада 2016 року на базі Сарської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів був проведений навчальний тренінг (вивчення мови Python) (кер. Романенко Н.О., вчитель інформатики Лютенської ЗОШ І-ІІІ ступенів.)
         У травні 2017 року на базі Веприцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів проведено навчальний тренінг по питанню «Алгоритмізація та програмування в курсі інформатики 9 класу у 2017-2018 навчальному році» (вчитель інформатики: Короленко М.І.).
Протягом року працювала  творча група вчителів інформатики загальноосвітніх шкіл Гадяцького району з питання: «Організація участі  та підготовка переможця районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2017» до участі у обласному етапі в номінації «Інформатика»».
З метою підтримки роботи педагогів у розробці та впровадженні мультимедійних програмних засобів навчання, удосконалення фахової майстерності вчителів, стимулювання їх творчого самовдосконалення, створення умов для професійного зростання педагогів, обміну досвідом, підготовки та проведення успішних навчальних проектів з використанням нових інформаційних технологій, популяризації інноваційних методик, організації навчальних занять та виховних заходів з використанням ІКТ, заохочення педагогів до активного використання ІКТ у навчально-виховному процесі в районі вперше пройшов конкурс « Педагог-інноватор». Активну участь у цьому конкурсі окремі вчителі інформатики:
Гринь Н.В. з Березоволуцької ЗОШ І-ІІІ ступенів представивши на конкурс проект «Створення сайтів сіл Гадяцького району».
Жартовський М.М. з Рашівської ЗОШ І-ІІІ ступенів на жаль представив роботу з трудового навчання: «Організація проектної діяльності учнів на уроках трудового навчання, як модель особистісно-орієнтованого навчання»
«Активізація пізнавальної діяльності учнів
на уроках фізики
у руслі особистісно зорієнтованої освіти»

Довгаль Олександр Іванович, вчитель фізики
«Зустріч випускників  минулих років»

Довгаль Олександр Іванович, вчитель фізики
«Випускний вечір»
Довгаль Олександр Іванович, вчитель фізики
Два крайніх проекти ввійшли до складу відбіркового етапу, а проект Гринь Н.В. зайняв ІІІ місце у заключному етапі.
Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затверджене наказом МОН молодь спорту України від 22.09.2011 р. №1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2011 №1318/20056 та відповідно до наказу відділу освіти №176від 28.09.2016, з метою підвищення інтересу до поглибленого вивчення навчальних предметів у навчальних закладах Гадяцького району, організованого проведення І (шкільного), ІІ (районного, міського) та підготовку до ІІІ (обласного) етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад, пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді
У ІІ етапі з інформаційних технологій учні за сприяння і підтримці вчителів інформатики отримали 10 призових місць. Учні Березоволуцької ЗОШ І-ІІІ ступенів взяли участь у ІІІ (обласному етапі), вчитель Гринь Н.В. На жаль учнів, які б зайняли призові місця у ІІ етапі з олімпіади «Інформатика» не має.
     Лауреатом обласного етапу стала Романко Н.О, вчитель Лютенської ЗОШІ-ІІІ- ступенів.
Виходячи з наказу від 21.12.2016   № 267 «Про підсумки проведення І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2016-2017 навчальному році» учнів, які взяли б участь у секції: « Комп’ютерні науки» не було.
         У Міжнародному конкурсі з інформатики та компютерної вправності «Бобер» у 2016-2017 навчальному році взяли участь учні:
Березоволуцької, Лютенської, Веприцької, Петрівсько-Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів.У конкурсі взяли участь 45 учнів. Отримали такий результат:
4 учні (9.0%) - відмінний результат;
13 учнів (29%) отримали добрий результат;
Якісний показник становить: 38%. Для порівняння:
у 2015-2016 н.р. – 19%
у 2014-2015 навчальному році -54,9%.


Слід зазначити, що учні не з усіх шкіл беруть участь у олімпіадах та конкурсах.
Засвоєнню програмового матеріалу учнями сприяють предметні тижні, які проводяться спільно з вчителями математики та фізики.
Навчально-матеріальна база кабінетів інформатики потребують оновлення, дообладнання.
Відділ освіти райдержадміністрації, Гадяцький науково-методичний центр, керівники навчальних закладів приділяють значну увагу контролю за виконанням навчальних планів і програм, станом викладання та рівнем навчальних досягнень учнів інформатики та забезпеченню кабінетів.
Вчителі шкіл відвідують районне методичне обєднання, майстер-класи, практичні тренінги.
Всі заходи проведені з вчителями інформатики пройшли на високому рівні.
Для покращення координації роботи вчителів інформатики з Гадяцьким науково-методичним центром достатньо  працює сайт районного методичного об’єднання вчителів https://sites.google.com/site/informatikigadaccini/ricnij-plan-metodicnogo-ob-ednanna/sekcijne-zanatta-sicen.(кер. Романенко Н.О.)
Робота вчителів інформатики висвітлювалась на сайтах відділу освіти Гадяцької райдержадміністрації http://fz-09.at.ua,
 Гадяцького науково-методичного центру http://hadyachnmc.at.ua та у  «Facebook»..
Виявлено ряд недоліків і упущень у формуванні компетенцій учнів. В деяких учнів спостерігається  зниження якості знань.
Бібліотеки навчальних закладів недостатньо поповнюються навчальною, науковою, енциклопедичною, інформаційно-довідковою, методичною літературою та фаховими виданнями. У загальноосвітніх навчальних закладів не передплачено фахові журнали і газети з інформатики.


         Мета роботи районного методичного обєднання вчителів інформатики

-        підвищення якості освіти та професійної майстерності (компетентності) педагогів;
-        удосконалення науково-методичного забезпечення навчального процесу;
-        упровадження та поширення інноваційних освітніх технологій.
         Завдання:
-        вивчити нормативні документи, науково-теоретичні джерела щодо впровадження інновацій;
-        проаналізувати рівень та ефективність застосування інноваційних освітніх технологій;
-        систематизувати методичні матеріали щодо використання інноваційних технологій;
-        організувати діяльність вчителя та навчально-виховний процес в інноваційному режимі;
 -      стимулювати творчу активність вчителів школи, створити умови для проведення уроків нового типу, які сприяють професійному вдосконаленню та творчому зростанню вчителів;
-        удосконалити навчально-виховний процес із використанням інноваційних технологій;
-   поширювати педагогічний досвід педагогів щодо питань використання інноваційних освітніх технологій.
         Пріоритети:
-        створення умов для використання інноваційних педагогічних технологій з метою формування активності, всебічного розвитку учнів у процесі взаємодії педагога з вихованцями;
-        формування позитивного іміджу сучасного навчального закладу.
         Очікувані результати:
1.Запровадження освітніх інновацій у навчально-виховний процес.
2.Підвищення якості освіти та забезпечення якості знань учнів  відповідно до запитів самих учнів та їхніх батьків.
3.Зростання професійної компетентності вчителів (педагогів).
4.Створення оптимальної та ефективної системи управлінню освітою з використанням сучасних інноваційних освітніх технологій.












Основні завдання на 2017 -2018 навчальний рік

Реалізація інформаційно-комунікаційного компонента спрямована на формування предметної інформаційно-комунікаційної компетентності та ключових компетентностей.

 Завданнями навчання інформатики в основній школі є формування в учнів навичок і вмінь проводити основні операції з інформаційними об’єктами, зокрема:

 здійснювати пошук необхідної інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;

 створювати інформаційні об’єкти, фіксувати, записувати, спостерігати за ними і вимірювати їх, зокрема, в рамках реалізації індивідуальних і колективних проектів;

 висувати і перевіряти нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру, створювати, вивчати та використовувати інформаційні об’єкти;

 використовувати засоби інформаційно-комунікаційних технологій для обміну інформацією, спілкування;

 планувати, організовувати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.

 У галузі теоретичної інформатики учні:

 вивчають, аналізують інформаційні процеси, що відбуваються у живій природі, суспільстві та техніці;

 одержують уявлення про основи управління, прийняття рішень, основні принципи роботи засобів інформаційних технологій;

 ознайомлюються з інформаційним моделюванням;

 розвивають алгоритмічне мислення як засіб планування, організації діяльності.

 У галузі соціальної інформатики учні:

 одержують уявлення про роль інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку сучасної цивілізації, інформаційній інфраструктурі суспільства, про основні види засобів масової інформації та взаємодію людини з такими засобами;

 засвоюють юридичні та морально-етичні норми роботи з інформаційними даними і програмними продуктами;

 отримують уявлення про інформаційну безпеку суспільства та особистості.

 Завданнями навчання інформатики у старшій школі є формування в учнів здатності:

 виявляти та аналізувати інформаційні процеси в технічних, біологічних і соціальних системах;

 будувати і використовувати інформаційні моделі, а також засоби опису та моделювання явищ і процесів.
Робота вчителів інформатики в 2017- 2018 навчальному  році буде спрямовуватися на розв’язання наступних задач:
o   Організація навчально-виховного процесу з інформатики, щодо формування і розвитку творчого потенціалу та можливостей учнів з максимальним урахуванням їх здібностей і нахилів на основі диференціації та індивідуалізації;
o   Посилення індивідуальної роботи з обдарованими дітьми;
o   Оновлення навчання через впровадження інноваційних технологій;
o   Використання нових інформаційних технологій на уроках інформатики з метою підвищення ефективності викладання навчальних предметів;
o   Використання та вдосконалення різновидів самостійної роботи на уроках та позакласній роботі;
o   Організація та проведення турнірів та олімпіад з інформатики;
o   Прийняття участі у роботі обласних семінарів;
o   Реалізації здоров’язберігаючих технологій.



ПОГОДЖЕНО                                                 ЗАТВЕРДЖЕНО
Методист Гадяцького НМЦ                             Директор НМЦ
____________ Т. М. Ємець                             __________ Сидоренко Т.О.


ПЛАН
засідання районного методичного об’єднання вчителів інформатики
21.08.2017

№ з/п
Питання для розгляду
Доповідач
Примітка
1.
Про вивчення стану інформатики у 2016-2017 навчальному році
Ємець Т.М., методист

2.
Викладання інформатики у 2017-2018 н.р.
Ємець Т.М., методист

3.
Про методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо викладання інформатики та особливості організації навчально-виховного процесу у основній та старшій школі у 2017-2018 н.р. 
Відеорекомендації.
Романенко Н.О., голова РМО

4.
Ключові зміни оновлених програм. Порівняльний аналіз програм.


5.
Основні змістові лінії програми 5-9 класів


6.
Про використання електронних підручників


7.
Методика викладання предмету


8.
Позакласна робота


9.
Про методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку


10.
Про участь у районному конкурсі  «Педагог інноватор»


11.
Інтернет ресурси по підготовці до Нового 2017-2018 навчального року.

12.
Про проведення Першого уроку
Ємець Т.М., методист

13.
 Про районний конкурс «За чисте довкілля».


14.
 Про роботу сайтів  РМО.



Голова районного
методичного об’єднання                                                                   ____________
Ініціали, прізвище  

СІЧЕНЬ

1.     Підсумки проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з інформатики та інформаційних технологій, І етапу Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук.
2.     Про поповнення Веб-сайтів навчальних закладів, аналіз їх ведення та щорічний конкурс шкільних сайтів району.
3.     Про участь і підготовку вчителів у атестації.
4.     Аналіз участі учнів району у конкурсі “Бобер - 2018”.
5.     Обговорення розв’язків завдань ІІ туру Всеукраїнської олімпіади з програмування та ІКТ.
БЕРЕЗЕНЬ

1.     Звіт вчителів, що атестуються.
2.     Про підсумки проведення районного конкурсу навчальних закладів на кращий веб-сайт.
3.     Планування роботи РМО на наступний  2018-2019 навчальний рік.


Підвищення кваліфікації вчителів та організація самоосвітньої роботи

№ п/п
Зміст роботи
Виконавець
Термін виконання
1
Проходження курсової перепідготовки вчителів
Згідно поданих заявок
Згідно плану
2
Заслухати та обговорити звіт вчителів про курсову перепідготовку

На 2-х засіданнях
3
Організувати постійно діючі консультації для вчителів інформатики, що під час вивчення стану викладання показали недостатній методичний та фаховий рівень 
Голова РМО
Протягом року
4
На РМО практикувати проведення звітів вчителів по самоосвіті

На 2-х засіданнях
5
Рекомендувати здійснювати пошук науково-методичної інформації та рекомендацій у фахових періодичних виданнях, мережі Інтернет
Вчителі району
Протягом року
6
Пропонувати вчителям РМО взяти участь у ярмарку педагогічних технологій
Вчителі, що атестуються
Серпень
7
Провести районний навчальний триденний тренінг з підготовки вчителів до викладання інформатики у 10 класі за оновленою програмою
Методист, голова РМО
Травень-червень 2017




9
Сприяти участі у районному конкурсі на кращий Веб-сайт закладу.
Учителі
Лютий - березень







Вивчення, узагальнення і впровадження передового педагогічного досвіду

№ п/п
Зміст роботи
Виконавець
Термін виконання
1
Заслухати та обговорити творчий звіт вчителів, що атестуються

На 2-х засіданнях РМО
2
Пропонувати вчителям пропагувати свій досвід (брати участь у ярмарках педагогічних технологій, друкувати свої матеріали у фахових періодичних виданнях, викладати власні розробки на шкільних Web-сайтах)
Вчителі вищої, І категорії (усі бажаючі)
Протягом року
3
Організувати постійно діючі консультації для вчителів інформатики, що потребують допомоги у підвищенні свого фахового та методичного рівня
Вч. вищої категорії: Геращенко О.В., Короленко М.І., Довгаль О.І., Галак М.П.
Протягом навчального року (останній вівторок кожного місяця)
4
Семінар вчителів інформатики.
Тема: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках інформатики»
Римарівська ЗОШ І-ІІІ ступенів (Вчитель Галак М.П.)
11.03.2018










Заходи по вивченню стану навчально-виховної роботи та рівня навченості

№ п/п
Зміст роботи
Виконавець
Термін виконання
1
Надавати методичну та інформаційну допомогу в організації роботи гуртків, факультативів спецкурсів
Вчителі методисти та старші вчителі
Протягом навчального року
2
Рекомендувати вчителям розробляти власні диференційовані дидактичні матеріали та  використовувати їх у навчально-виховному процесі
Вчителі району
Протягом року
3
Рекомендувати вчителям дотримуватися єдиних критеріїв (рекомендовані МОН України)  оцінювання знань і вмінь учнів, розробляти тестові завдання  та періодично оцінювати навчальні досягнення  учнів шляхом комп’ютерного тестування
Вчителі вищої, І категорії
Протягом навчального року (згідно власних календарних планів
4
Рекомендувати вчителям інформатики апробувати та допомогти вчителям різних навчальних предметів впроваджувати ППЗ  у навчально-виховний процес
Вчителі району
Протягом року
5
Надати методичну та інформаційну допомогу вчителям на належному рівні готувати учнів до олімпіади з програмування. Рекомендувати наукову літературу, що допоможе у підготовці до олімпіад, конкурсів, турнірів різного рівня
Голова РМО
Протягом навчального року,
до грудня
6
Рекомендувати вчителям готувати учнів до обласних змагань на базі ОЦНТТУ
Вчителі району
Протягом року, до жовтня
7
Пропонувати тематику наукових робіт та готувати учнів до районного конкурсу-захисту робіт МАН
Вчителі району
Протягом року, до листопада.
8
Проаналізувати вивчення стану викладання інформатики в навчальних закладах:

Веприцькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів;
Сарській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів;
Ціпківській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів;

Ємець Т.М., методист

            16.10.2017-20.10.2017;
05.02.2018-09.02.2018;
09.04.2018-13.04.2018
Згідно графіка
9
Підготувати тексти контрольних робіт з  інформатики  для проведення контрольних зрізів знань  у навчальних закладах, які атестуються :
Веприцькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів;
Сарській  спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів;
Ціпківській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів.
Обговорити результати на засіданні РМО
Ємець Т.М. – методист НМЦ,
Романенко Н.О.
16.10.2017-20.10.2017;
05.02.2018-09.02.2018;
09.04.2018-13.04.2018
Згідно графіка,













10
Рекомендувати вчителям району забезпечити участь школярів у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «Бобер - 2018» та інших конкурсах, спрямованих на розвиток творчих здібностей учнів
Вчителі району
До листопада 2017 р.(Конкурс:6-8 листопада)
11
Сформувати архів завдань та розв’язків шкільних та районних олімпіад для використання їх у підготовці учнів до участі у районних та обласних змаганнях з інформатики
Вчителі РМО
Протягом навчального року
12
Пропонувати вчителям інформатики активізувати позакласну роботу (тижні інформатики, ранки, конкурси, презентації…) для активізації пізнавальної діяльності учнів та популяризації предмета
Вчителі району
Протягом навчального року
13
Рекомендувати вчителям допомогу по обслуговуванню комп’ютерної техніки в кабінетах ІКТ замовляти у відділі освіти (при умові відсутності угоди з відповідними спеціальними сервісними центрами)
Вчителі інформатики
Протягом навчального року
14
Рекомендувати вчителям надавати консультативну допомогу адміністрації навчального закладу з питання автоматизації процесу управління школою
Вчителі інформатики
Протягом навчального року
15
Рекомендувати на належному рівні  проведення підготовки учнів до олімпіади з     інформатики, використовуючи  наукову та науково – методичну    літературу.

Вчителі інформатики
Протягом навчального року
16
Рекомендувати активізувати позакласну та позашкільну роботу з інформатики. (Тижні інформатики, ранки, конкурси, презентації ….).

Вчителі інформатики
Протягом навчального року
17
Сприяти участі учнів в Інтернет-олімпіаді з інформатики
Вчителі інформатики
Жовтень
18
Сприяти участі учнів у І етапі обласного чемпіонату з інформаційних технологій  «Сучасна інформатика-1спішне майбутнє» (спільно з ПУЕТ)
Вчителі інформатики
Жовтень
19
Сприяти участі вчителів  у районному конкурсі «Педагог –інноватор».
Вчителі інформатики
Березень-квітень






Робота з молодими вчителями
(індивідуальні консультації за потребою вчителів)

1.Провести бесіди та анкетування молодих вчителів, з метою виявлення їх
   проблем.

2.Організація навчально-пізнавальної діяльності на уроках інформатики.
   Опрацювання санітарних норм (індивідуальні консультації для
   вчителів).

3.Перспективне і поурочне планування роботи молодого вчителя.
   Навчальні програми.

4. Підготовка до уроку та організація навчальної діяльності учнів на
    уроках інформатики. Організація та проведення практичних робіт.

5.Вибір та редагування завдань до практичних робіт (консультація).

6 Види і структура уроків інформатики.

7Система задач як засіб проведення індивідуальної роботи на уроках
  інформатики.

8.Система контролю та оцінювання знань учнів.
9.Вимоги до оформлення кабінету інформатики (консультація).


Перелік навчальних програм для використання
у 2017-2018 навчальному році

Клас
Програма
Джерело
5
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 5–9 класи» (для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
Наказ МОН від 02.02.2016 № 73
6, 7,8
«Інформатика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
«Інформатика. 5-9 класи загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу»
Лист МОН від 17.07.2013 № 1/11-11636
(Журнал "Комп'ютер у школі та сім'ї" №6 – 2012 року, с. 3 – 14)
9
Навчальна програма "Інформатика" для 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Завадський І.О., Дорошенко Ю.О., Потапова Ж.В.)
Наказ МОН від 05.03.2007 № 194 (http://mon.gov.ua/content/Освіта/inf.pdf)

«Інформатика» навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів, що з 7 класу вивчали курс «Основи інформатики»
10-11
«Інформатика» (рівень стандарту)

«Інформатика» (академічний рівень)
Наказ МОН від 28.10.2010 № 1021  (http://mon.gov.ua/content/Освіта/inf-ak.pdf)
інформаційно-технологічний профіль
10-11

«Інформатика. Навчальна програма для 10–11 класів
інформаційно-технологічного профілю»
Наказ МОН від 28.10.2010 № 1021 (http://mon.gov.ua/content/Освіта/prof-riven.pdf)

Програма з інформатики для учнів 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю загальноосвітніх навчальних закладів
Лист МОН від 21.05.2015 № 1/11-7136

Перелік змагань для учнів
обласного рівня:
-                     Обласна інтернет-олімпіада з інформатики (http://poippo.pl.ua/images/FILES/aktualno/2013/pologennya_olimpiada.doc);
-                     Обласний чемпіонат з інформаційних технологій "Сучасна інформатика - успішне майбутнє" (http://poippo.pl.ua/images/FILES/aktualno/2013/pologennya_olimpiada.doc);
всеукраїнського рівня:
-       Всеукраїнська учнівська Інтернет-олімпіада з інформаційних технологій (http://itolymp.com);
-       Всеукраїнська інтернет-олімпіада з інформатики (http://www.olymp.vinnica.ua)
-       Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної грамотності "Бобер” (http://bober.net.ua);
-       Чемпіонат комп’ютерних талантів «Золотий Байт» (http://www.goldenbyte.org).
-                     інш.
Перелік деяких корисних ресурсів для самоосвіти учнів:
http://innovationslab.com.ua/;
http://www.ed-era.com
http://universinet.org/games
https://www.playcodemonkey.com/
http://www.lingva.ua
http://disted.edu.vn.ua/
http://e-pidruchnyky.net/
http://itknyga.com.ua
https://blockly-games.appspot.com/














Інтернет джерела

Під час вивчення інформатики вчителі та учні матимуть можливість працювати із  підручниками та файлами заготовками для виконання завдань і практичних робіт  розміщених в Інтернеті за адресами:
-                   «Інформатика» (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.); 
-                   «Інформатика»(Гуржій А.М., Карташова Л.А.,Лапінський В.В., Руденко В.Д.);
-                   «Інформатика» (Казанцева О.П., Стеценко І.В.): http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/875/, http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/862/ ;                  
-                   «Інформатика» (Морзе Н.В., Вембер В.П.,Барна О.В.)    : http://inf3-m.blogspot.com/, http://inf4-m.blogspot.com/, http://inf5-m.blogspot.com/, http://inf6-m.blogspot.com/, http://inf7-m.blogspot.com/,    http://inf8-st.blogspot.com/;
-                   "Інформатика" (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І. ,Чернікова Л.А. Шакотько В.В.): http://allinf.at.ua/ .

Для вчителів та учнів функціонує  віртуальна школа «ЮНий програміст» http://s28.zp.ua/fpc/

Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної вправності  «Бобер».

Основні ресурси для вивчення алгоритмізації та програмування:
-                   http://s28.zp.ua/fpc/ - віртуальна школа програмування «Юний програміст»;
-                   http://e-olimp.com.ua - система проведення олімпіад з он-лайновою перевіркою;
-                   netoi.org.ua - Центр підтримки та проведення олімпіад школярів з використанням можливостей INTERNET;
-                   acmp.ru - Школа програмування;
-                   http://informatics.mccme.ru/moodle/ - дистанційна підготовка з інформатики;
-                   http://www.kievoi.ippo.kubg.edu.ua/kievoi/index1.html - Київські учнівські олімпіади з інформатики;
-                   http://www.uoi.in.ua - Матеріали українських олімпіад з інформатики;
-                   http://www.olymp.vinnica.ua/ - Центр підтримки та проведення олімпіад школярів з використанням можливостей Internet;
-                   http://www.ioinformatics.org/ - Сайт міжнародних олімпіад з інформатики;
-                   http://olymp.sumdu.edu.ua - Веб-ресурс підтримки та проведення шкільних та студентських олімпіад з інформатики;
-       Завдання попередніх років на сайті Гадяцького НМЦ.
Додаткові ресурси для вивчення алгоритмізації та програмування
-                   Kodu Game Lab
-                   http://bit.ly/1Pb1cxh
-                   http://bit.ly/1JqPD0V
Он-лайн ресурси для вивчення алгоритмізації та програмування:
-                   http://lightbot.com/
-                   https://game.kodable.com/
-                   https://goo.gl/AVXtsm
-                   https://blockly-games.appspot.com/?lang=ru
-                   https://www.playcodemonkey.com/
-                   http://thefoos.com/hour-of-code/
-                   http://code.org/
-                   http://codecombat.com/
-                   https://piktomir.niisi.ru/online/
-                   http://www.robozzle.com/
-                   https://www.codeavengers.com

З метою забезпечення своєчасного інформування педагогів щодо викладання шкільного курсу інформатики, створення умов для вдосконалення фахової майстерності та обміну досвідом педагогів рекомендуємо усім вчителям інформатики відвідувати інформаційні сайти за такими посиланнями:
Нормативна база:
Програми курсу:
Кабінет інформатики:
Оцінювання :
Література:
На допомогу керівникам методичних об’єднань:
Перелік редакцій педагогічної преси для відправлення методичних статей:
Інформація про атестацію:
Обмін досвідом:
Позакласна робота:
-                   олімпіада з інформатики http://ciit.zp.ua/index.php/ourwork/olimpics/programs ;
-                   олімпіада з інформаційних технологій http://ciit.zp.ua/index.php/ourwork/olimpics/itolimp ;
-                   Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерної грамотності «Бобер» http://ciit.zp.ua/index.php/ourwork/olimpics/olimpbeaver ;
-                   турнір Юних інформатиків http://ciit.zp.ua/index.php/ourwork/olimpics/turnirui .

Проектування компетентнісних задач


Навчальне середовище використання алгоритмів Scratch
Веб-сайт «Інформатика для всіх»

Форум інформатиків Полтавщини

Сайт «Інформатик». Все для вчителів та учнів
http://informaticon.narod.ru/








Комментариев нет:

Отправить комментарий