Олімпіади

Методичні рекомендації
щодо підготовки учнів сільських загальноосвітніх шкіл Гадяцького району до участі у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з інформатики
у 2017/2018 навчальному році

Апаратне та програмне забезпечення
На олімпіаді пропонується  використовувати комп'ютеризовані робочі місця з операційними системами Windows/Linux. На комп’ютері має бути встановлений файловий менеджер (наприклад, The FAR manager, Total Commander, тощо). Учасники олімпіади можуть вибирати мову програмування із заданого переліку: Pascal, С або C++, Java, Pуthon. Середовища розробки програм Free Pascal 2.2.0 (чи новішої версії), CodeBlocks 13.12 (чи новішої версії), Eclipse (https://eclipse.org/downloads), WingIde101 5.1.12 (чи новішої версії) (http://www.wingware.com/downloads/wingide-101). Для перевірки робіт учасників будуть використані такі версії компіляторів: FPC 2.4, GCC 4.7.2, Java 1.7 (http://www.oracle.com/technetwork/iava/iavase/downloads/jdk7-downloads-1880260.html), Python 3.4.3 (https://www.python.org/downloads/).

Рекомендована література
Караванова Т.П. Методика розв’язування алгоритмічних задач. Побудова алгоритмів. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2014.
Караванова Т.П. Методика розв’язування алгоритмічних задач. Основи Алгоритмізації та програмування. -Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2014.
Караванова Т.П. Інформатика. Методи побудови алгоритмів та їх аналіз. – Київ: Генеза, 2007.
Караванова Т.П. Інформатика. Основи алгоритмізації та програмування. 777 задач з рекомендаціями та прикладами. – Київ: Генеза, 2012.
Ахо А., Хопкрофт Дж., Ульман Дж. Построение и анализ вьічислительньїх алгоритмов. — М.: Мир, 1979.
Ахо А., Хопкрофт Дж., Ульман Дж. Структурні данньїх и алгоритми. — С.-П.: Вильямс, 2000.
Грузман М.З. Звристика в информатике. – Винница: Арбат, 1998.
Гуржій А.М., Бондаренко В.В., Співаковський О.В., Ягіяєв Ш.І. Всеукраїнські та міжнародні олімпіади з інформатики в задачах та рішеннях:
Посібник. – видання друге, доповнене і перероблене. – Херсон: Айлант – 2007.
Кнут Д. Искусство программирования для ЗВМ – М.: Мир, 1976 – 3 тома (Основные алгоритмы, получисленные алгоритмы, сортировка и поиск).
Кормен Т., Лейзерсон Ч., Ривест Р. Алгоритми: построение и анализ — М.: МЦНМО, 1999.
Кристофидес Н. Теория графов. Алгоритмический подход. М. – Мир 1978.
Липский В. Комбинаторика для программистов. — М.: Мир, 1988. Препарата Ф., ІІІеймос М. Вичислительная геометрия. Введение — М – Мир, 1989.
Рейнгольд 3., Нивергельт Ю., Део Н., Комбинаторние алгоритми М. Мир, 1980.
Ставровский А.Б. Турбо Паскаль 7.0. Учебник. – К.:Издательская группа BHV, 2000.
Шень А. Программирование: теореми и задачи. — М.: МЦНМО, 1995.

Рекомендовані Інтернет-джерела
http://www.uoi.in.ua
http://www.olvmp.vinnica.ua/
http://www.ioinformatics.org/
http://olvmp.sumdu.edu.ua
http://www.e-olimp.com.ua/
https://www.topcoder.com/


Методист: Ємець Т.М.


Рекомендації щодо проведення
II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій
у 2017/2018 навчальному році
Перевірка та оцінювання завдань олімпіади


Всеукраїнська учнівська олімпіада з інформаційних технологій (далі – олімпіада) проходить відповідно до:
- Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки,молоді та спорту України від 22 вересня 2011 р. № 1099, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 р. за № 1318/20056, зі змінами, внесеними згідно з наказами МОНмолодьспорту України № 29 від 16.01.2012 та № 360 від 26.03.2012;
- наказу Міністерства освіти і науки України від 02.08.2017 № 1112 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2017/2018 навчальному році»,
- наказу  Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації від 04.09.2017 № 341 «Про проведення І–ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2017–2018 навчальному році».
У ІІ етапі беруть участь переможці І етапу з 8-11 класів. До участі в ІІ етапі олімпіади можуть бути допущені і учні молодших класів (наприклад 5-7), в такому випадку вони оцінюються по паралелі 8-х класів.
Олімпіаду доцільно проводити на комп’ютерах із операційними системами Windows 7/8.
Оргкомітет олімпіади під час проведення змагань має забезпечити неможливість взаємодії учасників олімпіади з використанням мережевих технологій, в тому числі і бездротових, а також унеможливити перегляд зображення на моніторах інших учасників шляхом відповідного розташування робочих місць чи використання тимчасових перегородок між робочими місцями.
Бажано, на час проведення олімпіади апаратно відімкнути локальну мережу від комп’ютерів учасників, якщо вона не використовується для здачі олімпіадних робіт під час туру та не вжито заходів, що унеможливлюють обмін даними між учасниками олімпіади. Учасникам олімпіади забороняється користуватися допоміжними друкованими або рукописними матеріалами, засобами комунікації (Інтернет, мобільні телефони, електронні носії інформації тощо).
Учасники олімпіади повинні мати змогу поставити запитання стосовно умов завдань. Бажано надавати цю можливість лише протягом першої години та виключно у письмовому вигляді. Запитання, що ставить учасник, повинні передбачати відповідь «Так» або «Ні». У випадках, коли запитання сформульоване таким чином, що на нього не можна відповісти «Так» або «Ні»; відповідь міститься в умові завдання; запитання стосується розв’язку завдання, термінології програмних засобів, які використовуються для виконання олімпіадного завдання, член журі повинен відповідати: «Не коментую».
Бажано, щоб на запитання, які стосуються певного завдання, відповідав один член журі. У такому випадку учасники отримують однакові відповіді на однакові запитання. Відповідь на питання учасника надається членом журі письмово.
Якщо учасники знайдуть помилку або двозначність у формулюванні завдання, тоді до тексту завдання необхідно внести правку та своєчасно оголосити про неї усім учасникам.
Олімпіада проводиться у 2 тури:
(практичний) тур – комплексне, інтегроване завдання на використання інформаційних технологій, що вивчаються в курсі «Інформатика» (крім програмування, в тому числі програмування на VBA).
(теоретичний) тур – тестування та виконання завдань, непов’язаних тематично.
Завдання обох турів розраховані на 4 години.
Завдання олімпіади розраховані на виконання у середовищі MS Office 2010 Professional, MS Office 2013 Professional.
Кожна з задач повинна розв’язуватись виключно засобами відповідного додатку MS Office.
Під час роботи над завданням учасник самостійно обирає послідовність виконання окремих його складових.

Критерії оцінювання та розподіл балів по кожному критерію розробляються членами журі до початку перевірки завдань. Критерії відображають відповідність обраних засобів та ефективність їх використання для вирішення окремої частини завдання. Кожна задача оцінюється визначеною кількістю балів відповідно до критеріїв. Результатом роботи учасника є загальна сума балів за кожну виконану задачу.
У разі, якщо частина завдання, яка оцінюється за певним критерієм виконана учасником частково, журі за узгодженою пропорцією нараховує за цим критерієм неповну кількість балів.
При оцінюванні необхідно звернути увагу на суворе дотримання вимог до формату, змісту та імен файлів-результатів. Учаснику забороняється вносити у зміст файлів-результатів будь-яку інформацію, яка ідентифікує учасника олімпіади. У разі порушення вимог до учасників застосовуються санкції: відсотки штрафних балів або незарахування задачі взагалі.
Учасникам забороняється використовувати VBA та програмні засоби, що не вказані у завданні. Файл-розв’язок не повинен містити абсолютні посилання, копії змісту файлів-зразків (наприклад, файл-зразок має вигляд скріншоту сторінки текстового документа, учасник здав на перевірку копію цього скриншоту у файлі-результаті).
Правильне розв’язання кожного завдання теоретичного туру оцінюється кількістю балів відповідно до рівня складності. Учаснику забороняється наводити будь-які міркування та коментарі, що пояснюють його відповідь.


Комментариев нет:

Отправить комментарий