Творча група

Творча група з питання: «Форми організації самостійної роботи учнів у процесі викладання інформатики»
Склад творчої групи -вчителів інформатики:

Романенко Н.О., Лютенська ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Заколодяжна С.Г., Краснолуцька ЗОШ І-ІІ ступенів,
Гринь Н.В., Березоволуцька ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Мілька Н.П., Книшівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

ПЛАН
роботи творчої групи вчителів інформатики
«Форми організації самостійної роботи учнів
у процесі викладання інформатики»

Мета засідання: допомогти вчителю виконати основні завдання,
які має вирішити організація самостійної роботи учнів на уроці:
*  забезпечити виконання головних вимог програми до опанування знаннями: повнота, глибина, свідоме володіння та застосування знань, системність, систематичність, гнучкість, оперативність, міцність знань
*  навчити кожного учня самостійно опановувати знання
*  формувати навички безпомилкового виконання дій, які доведені до автоматизму завдяки багатократним повторенням
*  формувати вміння — поєднання знань і навичок, які забезпечують успішність діяльності
*  формувати творчі навички та вміння – здатність виконувати дії, що потребують нестандартного підходу, створювати нове, бачити інший зміст у повсякденних, звичних речах.
*  Формувати  випускника нової школи( патріота, інноватора, цілісну особистість.
*  Виробити рекомендації.



1.     Вступ. «Ми починаємо реформу, яка на десятиріччя визначить освітній ландшафт України. Ми прагнемо побудувати суспільство освіченого загалу» (Л.Гриневич).
                                                      Ємець Т.М., методист Гадяцького НМЦ
2.     Анкета для виявлення ставлення до самостійної роботи, мотивів самостійної діяльності.

3.     Робота з літературою з питань організації самостійної роботи на уроці.
-      Означення та класифікація видів самостійної роботи учнів;
-      Організація самостійної роботи на уроці;
-      Організація та види самостійної роботи на уроках інформатики;
-      Активізація пізнавальної діяльності дітей у ході самостійної діяльності,
-      Організація практичної роботи як форма закріплення навчального матеріалу та умови формування умінь та навичок на уроці інформатики;
-      Рекомендації до оформлення практичної роботи з інформатики;
-      Форми організації навчальної роботи учнів на уроках інформатики.
4.     Виробити рекомендації щодо впровадження активних та ефективних форм організації навчальної діяльності учнів  на уроках інформатики.
5.     Завдання додому:
-      Апробувати у своїх навчальних закладах впровадження  в практику роботи ефективних форм організації навчальної діяльності;
-      Виявити сильні  і слабкі сторони з питань організації самостійної роботи на уроці інформатики.
-      Підготувати презентацію з досвіду використання форм організації навчальної роботи учнів на уроках інформатики.

6.     Підсумок   заняття.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
Вчителям інформатики вироблені на засіданні творчої групи з питання:
«Форми організації самостійної роботи учнів у процесі викладання інформатики»
                            Скажи мені – я забуду.
                                                     Покажи мені – я зможу запамятати.
                                              Дозволь мені зробити самому це
                                І це стане моїм назавжди                                                                                
                                                                                        П.П.Блонський
Мета:
*    Навчити учнів самостійно опановувати знання кожним учнем, приймати рішення, вміти аналізувати, здобувати інформацію та володіти нею;
*    Виховати всебічно розвинену, здатну до критичного мислення особистість;
*    Розвивати навички впровадження інноваційної діяльності.
Завдання по формуванню випускника нової школи: патріота, інноватора, цілісну особистість:
* забезпечити виконання головних вимог програми до опанування знаннями: повнота, глибина, свідоме володіння та застосування знань, системність, систематичність, гнучкість, оперативність, міцність знань
* навчити кожного учня самостійно опановувати знання
* формувати навички безпомилкового виконання дій, які доведені до автоматизму завдяки багатократним повторенням
* формувати вміння — поєднання знань і навичок, які забезпечують успішність діяльності
* формувати творчі навички та вміння – здатність виконувати дії, що потребують нестандартного підходу, створювати нове, бачити інший зміст у повсякденних, звичних речах.
* Формувати вміння ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, відтворювати знання для вирішення життєвих проблем, працювати онлайн у навчальних, соціальних та наукових проектах

Самостійна робота – це такий засіб навчання, який:
*    у кожній конкретній ситуації засвоєння відповідає конкретній дидактичній меті та завданням;
*    формує в учнів на кожному етапі їх руху від незнання до знань необхідний обсяг та рівень знань, навичок і умінь для розв’язання відповідного класу пізнавальних завдань, поступового просування від нижчих до вищих рівнів розумової діяльності;
*    сприяє виробленню в учнів психологічної готовності до самостійного систематичного поповнення  своїх знань і вироблення умінь орієнтуватися в потоці наукової та суспільної інформації;
*    є найважливішим знаряддям педагогічного керівництва та управління самостійною пізнавальною діяльністю учня в процесі навчання.
Головним завданням самостійної роботи на уроках інформатики є підвищення якості знань, формування пізнавальної активності, самостійності, позитивної мотивації, інтелектуальних умінь за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій.


Рівні самостійної продуктивної діяльності учнів і відповідні їм чотири типи самостійних робіт:
Характер самостійної роботи
Приклади завдань
Відтворювальний характер
- Підготуйся до гри "Ланцюг комп‘ютерних термінів"
- Запиши назви елементів вікна програми
- Постав у відповідність імена файлів та значки залежно від розширення
Реконструктивний зміст (реконструктивний – характеризується намаганням учня застосування знань в дещо змінених ситуаціях, реконструктивна робота— аналіз інформації, розробка версій, напрямку розв'язання ...
Підготовка учнем тестів, запитань, задач з теми із обов’язковим зазначенням відповідей за матеріалами підручника (у паперовому варіанті, у вигляді електронної таблиці, комп’ютерної презентації
Евристичний характер (частково-пошуковий)
Евристичний метод — це спосіб по елементного засвоєння досвіду творчої ... складних умінь логічного мислення, які утворюють його основний зміст.
Рецензування відповідей інших учнів, оцінка їх діяльності
Робота в парах: зроби пазл з малюнка, порівняй схеми роботи двох пошукових систем, вкажи антивірус, який найчастіше використовують твоє оточення, поясни чому.
Дослідницький або творчий характер
Проект "Подорожуємо Україною"
Складіть порівняльну таблицю конкретних характеристик та властивостей різних антивірусів.


Форми організації самостійної роботи на уроках інформатики є: індивідуальна, групова, робота в парах.
Для того, щоб самостійна робота учнів була ефективною, слід дотримуватись умов:
*    чіткої, конкретної постановки завдань перед учнями;
*    характер завдань і запитань для самостійної роботи та їх складність на різних етапах навчання змінювати;
*    завдання для самостійної роботи підбирати доступними і посильними;
*    диференціювати завдання для самостійної роботи (або об’єднувати учнів в групи за рівнем знань та умінь, або давати можливість дитині самостійно обрати завдання відповідно до його рівня, що сприяє виробленню правильної самооцінки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий